Het fundament van jouw organisatie in beeld in praatplaat en infographic.
Voor meer betrokkenheid en makkelijker resultaat.
Maak zichtbaar waar je als organisatie voor staat, waar je naartoe wilt, hoe je dit doet en wat de (interne) klant hierin mag verwachten.
Door dit expliciet en visueel te maken verwijder je de ruis en creëer je duidelijkheid en betrokkenheid.
Waarom visueel?
Door het visueel te maken breng je de essentie in beeld én voeg je gevoel toe.
Je wéét niet alleen wat de bedoeling is.
Je vóelt het ook.
Je voelt de Why, How en What van de organisatie.
Hierdoor willen medewerkers actief bijdragen en klanten er onderdeel van zijn.
HERKENBAAR?
Jullie Hoe, Wat en Waarom is ergens uitgeschreven.
De visie en missie staat op de website. Het meerjarenplan/ koersplan/ strategiedocument is vindbaar op intranet. Er is misschien ergens een procesflow op een schijf.
Maar hoe actief wordt er echt mee gewerkt? Hoe motiverend en inspirerend is het? Zijn ze makkelijk als kapstok en kader te gebruiken in de dagelijkse praktijk?
FUNDAMENT IN BEELD
Door het fundament van de organisatie toegankelijk en aantrekkelijk te maken én regelmatig terug te laten komen ontstaat een gezamenlijk beeld. Er is minder ruis en miscommunicatie waardoor je sneller en makkelijker resultaten behaalt.
Breng het fundament in beeld in drie platen:
VISIE-plaat
- Waar staan we voor?
- Waar willen we naartoe?
- Wie zijn wij?
Maak je Waarom zichtbaar en laat je ambities & plannen zien.
Voordelen
- Motiverend
- Voorkomt ruis
- Alle stakeholders hetzelfde beeld
Nadelen
- Je moet weten wat je wilt
- Een koerswijziging is zichtbaarder
DIENSTEN-plaat
- Wat doen wij?
- Waarvoor kan je bij ons terecht?
- Wat zijn onze oplossingen?
Maak je Wat zichtbaar en laat zien waarvoor klanten bij jou moeten zijn.
Voordelen
- Verhelderend voor klanten
- Duidelijk voor (nieuwe) medewerkers
- Kapstok voor analyses & veranderplannen
Nadelen
- Je moet weten wat je doet
- Je moet weten wat dit voor de klant betekent
PROCES-plaat
- Zo werken wij
- Zo organiseren wij het
- Dit kan je verwachten
Maak je Hoe zichtbaar en laat zien hoe je de (interne) klant helpt en wat deze mag verwachten.
Voordelen
- Rust en duidelijkheid voor de klant
- Het laat medewerkers duidelijk zien waar hun werk aan bijdraagt
- De klant staat centraal
Nadelen
- Er worden verwachtingen gecreëerd waar ook aan voldaan moet worden.
MAAK HET VISUEEL
Mensen verwerken beeld 60.000! keer sneller dan tekst.
Voorbeelden
WAT JE KRIJGT
Je krijgt een enthousiaste meedenker en verduidelijker die de essentie in beeld brengt:
- Analyse van het Wat, Hoe en Waarom
- Taalgebruik passend bij de doelgroep
- Aanvullingen op de boodschap waar nodig
- De essentie in woord en beeld
- Duidelijk en toegankelijk
- Een plaat die (aan)spreekt
- Vlotte samenwerking
- Duidelijke afspraken
Een aantal toepassingen:
- Op de website
- In flyers & brochures
- Tijdens presentaties
- Aan de muur op de werkvloer
- Als praatplaat
- In offertes
- Als kapstok voor ontwikkel- & verbeterplannen
- Als kader in de uitvoering
- In een bedrijfsvideo
Prijzen
Enkele visual
Basis
Fundament in beeld
Standaard
Fundament in beweging
Uitgebreid
HOE HET WERKT
1. Intakegesprek
Wat wil je vertellen aan wie en waarom? We gaan in gesprek over de aanleiding en het doel en ik bevraag je over de inhoud.
Dit scherpt de boodschap aan en geeft nieuwe inzichten.
Je ontvangt vervolgens een offerte op maat met mogelijke planning waarna we verdergaan naar stap 2.
2. Uitwerken
Met alle input van het gesprek en de achterliggende stukken ga ik aan de slag.
Ik vat samen, analyseer, schrap, vul aan, orden, herschik en verbeeld.
In meerdere rondes brengen wij uiteindelijk samen de essentie op aansprekende wijze in beeld.
3. Reviewen
Tijdens de verschillende reviewmomenten (veelal 3) ontwikkelen we de visual(s) verder en kan er tussendoor getest worden bij leden van de doelgroep.
4. Impact maken
Wanneer de visuals af zijn ontvang je deze in PNG en PDF.
Nu is helder én voelbaar waar jullie voor staan. Op naar nog meer impact!
> De levertijd voor een visual is gemiddeld 3 weken*.
> De levertijd voor een animatie van een visual is gemiddeld 2 weken*.
Ervaring leert dat de levertijd veelal afhankelijk is van de agenda’s van opdrachtgever en stakeholders waarbij de genoemde levertijden het gemiddelde zijn. Soms kan het dus sneller gaan en soms duurt het wat langer.
* Onder voorbehoud van ziekte en vakanties.
> Iconen in losse PNG > 147,-
> Video van de visual > vanaf 497,-
> Animatie van de visual (tot 2 minuten) > vanaf 1.497,-
> Procesbegeleiding > op aanvraag
Uiteraard is er maatwerk mogelijk. Bel even of plan een kennismaking om de mogelijkheden te bespreken.
Genoemde prijzen zijn exclusief BTW.
Zitten jullie nog middenin het vormingstraject en weet je nog niet precies wanneer jullie de andere visuals in kunnen vullen?
Geen probleem.
Na opdracht heb je 6 maanden de tijd om de visie, de diensten en het proces scherp te krijgen en te laten verbeelden.