PROCESMANAGEMENT

Een scherpe blik,
een rugzak vol tools
en de missie om
mét plezier meer duidelijkheid
in je processen te creëren. 

Je wilt blije klanten & medewerkers en goede resultaten, maar....

Onzekere manager of directeur met een onduidelijk proces, geld wat de vuilnisbak in gaat, medewerkers die elkaar niet begrijpen, de tijd die dringt en een klant die het verkeerde geleverd heeft gekregen.

INZICHT IN PROCESSEN

Voor grip en sturing op het resultaat heb je inzicht nodig in wat er écht gebeurt.

Blije klant en medewerkers met goede resultaten

Jij wilt

DIT BEREIK JE DOOR PROCESMANAGEMENT

Actief met je processen bezig zijn en deze continu verbeteren.

Implementatie actief procesmanagement

Blijere klanten én medewerkers door een team wat met plezier, zelfstandig en pro-actief de snel veranderende omgeving weet te vertalen naar hun proces en hier de organisatie actief in meeneemt. 

Dit is wat het implementeren van actief procesmanagement met continu verbeteren oplevert.

Wil jij actief aan de slag met je processen?

Froukje Laanstra
Froukje LaanstraConsulent Leerlingenvervoer bij Gemeente Súdwest-Fryslân
Lees verder
“Het proces Leerlingenvervoer heeft Nanet volledig in kaart gebracht. Op deze manier kwam de kwaliteit, kwantiteit en knelpunten van het leerlingenvervoer naar voren. Dit gaf inzicht in de diverse en vele werkzaamheden omtrent het leerlingenvervoer. Zij heeft dit proces aan alle betrokkenen en hun leidinggevenden gepresenteerd. Zo ook de aanbevelingen voor verbeteringen. Nanet heeft de Excellijsten aangepast, mij meer wegwijs gemaakt in Excel. De Excellijsten zijn efficiënter ingericht en voorkomt dubbel werk bij het invoeren van de betreffende gegevens. Dat scheelt tijd en brengt meer plezier in het werk. Een procesverbeteraar/ procesbegeleider maakt het verschil!”
Geert-Jan Hoekstra
Geert-Jan HoekstraVakbeheerder wegen, verlichting en straatmeubilair bij Gemeente Súdwest-Fryslân
Lees verder
“We merken dat er veel ‘kleine’ processen in onze organisatie zijn waarin de samenwerking tussen verschillende ketens beter kan. Voorbeelden van deze processen zijn het proces ‘inritten’ en ‘evenementen’. Om deze processen helder te krijgen en verbeterpunten te benoemen is Nanet ingezet als procesbegeleider. Door haar onafhankelijke kijk op het proces tussen alle ‘vakspecialisten’ is helder gekregen hoe het wensproces er uit moet zien, waarmee de klant (burger, bedrijf, bezoeker van onze gemeente) het beste geholpen kan worden. De begeleiding geeft stuur aan de discussie, laat de specialisten buiten hun vakgebied denken en zorgt er voor om telkens vanuit het oogpunt van de klant te denken."
Joke Lageveen
Joke LageveenMedewerker administratie team Vergunningen bij Gemeente Súdwest-Fryslân
Lees verder
"We hebben samen gekeken hoe het proces makkelijker en sneller kan en dat zit jij erbij en vraagt dan waarom doe jij het zo ….. Dan ga je zelf ook weer nadenken of het anders kan. Je gaat samen het proces verbeteren en vooral het woordje samen vond ik erg fijn. Dit is goed geweest en een echte aanrader naar andere teams om te kijken wat kan beter of anders. Je krijgt van mij een 9 ;)"
Sonja Zeeman-Dijkhuizen
Sonja Zeeman-DijkhuizenProjectleider bij Nauta Intrant
Lees verder
Door een proces tegen het licht te houden, worden de inefficiënte stappen eruit gehaald. Door in gesprek te gaan met de gebruiker wordt pas goed duidelijk hoe in werkelijkheid wordt gewerkt en waar verbeteringen mogelijk zijn. Nanet kijkt nadrukkelijk naar het verbeteren van het gebruikersgemak en juist dit is van belang bij projecten waarbij een verandering in werkwijze gaat optreden. Het is namelijk fijn als de medewerker het gevoel krijgt dat hij er met het nieuwe proces iets mee opschiet, naast het feit dat de dienstverlening wordt verbeterd. Nanet is in staat om door te vragen en naar alternatieven te vragen. Bovendien weet zij complexe issues visueel te maken, waardoor eerder een oplossingsrichting wordt gevonden.
Vorige
Volgende

Cookiebeleid Buro Hak

Er worden cookies gebruikt op deze website. Deze worden gebruikt voor het bijhouden van statistieken, om voorkeuren op te slaan en voor marketingdoeleinden.  Zo wordt de structuur, navigatie en inhoud van de website zo gebruiksvriendelijk mogelijk gemaakt zodat je hem altijd en overal kunt bezoeken en de informatie kunt raadplegen wanneer je wilt

Door op ‘Accepteer’ te klikken ga je akkoord met het plaatsen van de cookies. Je kan ook klikken op ‘Weiger’ of ‘Meer info’ bekijken.

Lees meer