ORGANISATIE COMMUNICATIE

Het fundament van jouw organisatie in beeld in praatplaat en infographic.
Voor meer betrokkenheid en makkelijker resultaat.

Maak zichtbaar waar je als organisatie voor staat, waar je naartoe wilt, hoe je dit doet en wat de (interne) klant hierin mag verwachten. 

Door dit expliciet en visueel te maken verwijder je de ruis en creëer je duidelijkheid en betrokkenheid.

Tekenen verwijdert ruis en voegt gevoel toe 2024-02-12 14_36_31

Waarom visueel?

Door het visueel te maken breng je de essentie in beeld én voeg je gevoel toe. 

Je wéét niet alleen wat de bedoeling is.
Je vóelt het ook.

Je voelt de Why, How en What van de organisatie.

Hierdoor willen medewerkers actief bijdragen en klanten er onderdeel van zijn. 

HERKENBAAR?

Jullie Hoe, Wat en Waarom is ergens uitgeschreven. 
De visie en missie staat op de website. Het meerjarenplan/ koersplan/ strategiedocument is vindbaar op intranet. Er is misschien ergens een procesflow op een schijf. 

Maar hoe actief wordt er echt mee gewerkt? Hoe motiverend en inspirerend is het? Zijn ze makkelijk als kapstok en kader te gebruiken in de dagelijkse praktijk?

FUNDAMENT IN BEELD

Door het fundament van de organisatie toegankelijk en aantrekkelijk te maken én regelmatig terug te laten komen ontstaat een gezamenlijk beeld. Er is minder ruis en miscommunicatie waardoor je sneller en makkelijker resultaten behaalt.

Breng het fundament in beeld in drie platen:

Visie 2024-02-12 20_08_00

VISIE-plaat

Maak je Waarom zichtbaar en laat je ambities & plannen zien.

Voordelen

Nadelen

Diensten 2024-02-12 20_07_39

DIENSTEN-plaat

Maak je Wat zichtbaar en laat zien waarvoor klanten bij jou moeten zijn.

Voordelen

Nadelen

Proces 2024-02-12 20_07_09

PROCES-plaat

Maak je Hoe zichtbaar en laat zien hoe je de (interne) klant helpt en wat deze mag verwachten.

Voordelen

Nadelen

MAAK HET VISUEEL

Mensen verwerken beeld 60.000! keer sneller dan tekst.

Voorbeelden

Visueel beleidsplan stichting KOMO 2023-2026. Weergave van hun fundament, visie en doelen en aanpak om daar te komen.

VISIE-plaat

Beleidsplan 2023-2026 - Stichting KOMO

Visueel overzicht van de verschillende certificaten van stichting KOMO en het onderscheid tussen deze certificaten.

DIENSTEN-plaat

Certificaten - Stichting KOMO

Het proces van certificering bij stichting KOMO visueel weergegeven.

PROCES-plaat

Certificeringsproces - Stichting KOMO

221025 Connekt - lagere resolutie

VISIE-plaat

Strategie - Connekt

Infographic-organisatieontwikkeling-gemeente-oldambt-nijambt-plan-van-aanpak-organisatieinrichting-leiderschap-ambtenaar-medewerker-leidraad-bedoeling-doel-speerpunten-visie-gemeenteraad-inwoners-ondernemers-buro-hak-nanet

VISIE- & DIENSTEN-plaat

Organisatieontwikkeling - Gemeente Oldambt

210225 Werkwijze gebiedsteams SWF

PROCES-plaat

Routekaart gebiedsteam - Gemeente Súdwest-Fryslân

WAT JE KRIJGT

3

Je krijgt een enthousiaste meedenker en verduidelijker die de essentie in beeld brengt:

Een aantal toepassingen:

Prijzen

Enkele visual

Basis

1.447exclusief BTW
1 VISIE-, DIENSTEN- of PROCES-plaat
Intakegesprek (60 min.)
3 review momenten (30 min.)
A3 formaat PNG bestand
Vector PDF bestand
Iconen in losse PNG voor beeldbank
Animatie

Fundament in beeld

Standaard

3.997exclusief BTW
VISIE-plaat
DIENSTEN-plaat
PRODUCT-plaat
Intakegesprek (90 min.)
3 review momenten per plaat (30 min.)
A3 formaat PNG bestanden
Vector PDF bestanden
Iconen in losse PNG voor beeldbank
Animatie

Fundament in beweging

Uitgebreid

5.475exclusief BTW
VISIE-plaat
DIENSTEN-plaat
PROCES-plaat
Animatie met voice-over (tot 2 minuten)
Intakegesprek (90 min.)
3 review momenten per plaat en animatie (30 min)
A3 formaat PNG bestanden
Vector PDF bestanden
Iconen in losse PNG voor beeldbank

HOE HET WERKT

Intakegesprek (2)

1. Intakegesprek

Wat wil je vertellen aan wie en waarom? We gaan in gesprek over de aanleiding en het doel en ik bevraag je over de inhoud.
Dit scherpt de boodschap aan en geeft nieuwe inzichten.
Je ontvangt vervolgens een offerte op maat met mogelijke planning waarna we verdergaan naar stap 2.

Uitwerken (2)

2. Uitwerken

Met alle input van het gesprek en de achterliggende stukken ga ik aan de slag.
Ik vat samen, analyseer, schrap, vul aan, orden, herschik en verbeeld.
In meerdere rondes brengen wij uiteindelijk samen de essentie op aansprekende wijze in beeld.

Reviewen (2)

3. Reviewen

Tijdens de verschillende reviewmomenten (veelal 3) ontwikkelen we de visual(s) verder en kan er tussendoor getest worden bij leden van de doelgroep.

Impact maken (2)

4. Impact maken

Wanneer de visuals af zijn ontvang je deze in PNG en PDF.
Nu is helder én voelbaar waar jullie voor staan. Op naar nog meer impact!

Cookiebeleid Buro Hak

Er worden cookies gebruikt op deze website. Deze worden gebruikt voor het bijhouden van statistieken, om voorkeuren op te slaan en voor marketingdoeleinden.  Zo wordt de structuur, navigatie en inhoud van de website zo gebruiksvriendelijk mogelijk gemaakt zodat je hem altijd en overal kunt bezoeken en de informatie kunt raadplegen wanneer je wilt

Door op ‘Accepteer’ te klikken ga je akkoord met het plaatsen van de cookies. Je kan ook klikken op ‘Weiger’ of ‘Meer info’ bekijken.

Lees meer